En blogg om FTM

Mitt namn är Petra och jag lever tillsammans med Johanna sedan 6 år tillbaka. Vi har vanliga jobb, fina familjer, vänner, är förlovade och tycker om att resa. Vi lever ett liv som vem som helst egentligen, men det finns en liten skillnad. Johanna kommer så småningom att bli Joel. Just nu är hon en kvinna, förutom att hon ser ut och fungerar som en man ;-) Nämen hon är och har alltid varit väldigt manlig av sig på alla sätt. Många brukar missta henne för en man, men det som avslöjar henne är framförallt boobsen.

Anledningen till att jag startat den här bloggen är för att skriva om hur det är att gå igenom processen att byta kön. Tankar, känslor, hinder, svårigheter, positiva saker och praktiskt saker. Min förhoppning är att kunna nå ut till andra transpersoner, anhöriga och nyfikna så att det är lättare att förstå och för att reda ut olika frågetecken. Jag hoppas också kunna få kontakt med andra som är eller står nära en transperson, och jag vill dela med mig av mina egna tankar och funderingar.

Då Johanna knappt är på ruta ett i sin process så har vi valt att vara anonyma. Namnen i den här bloggen kommer till en början att vara alias. Varken Petra (jag) eller Johanna heter egentligen det på riktigt.

Tja, det var det jag ville ha sagt till en början iaf. Snart dyker det väl upp en massa tankar som måste skrivas ner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0