Sexualitet och könstillhörighet

När folk får reda på att jag lever med en tjej så dyker alltid frågan upp: "Är du lesbisk eller bisexuell?"
Vad svarar man på det egentligen? Man kan tro att det är så enkelt, men det är det inte. Jag är inte straight eftersom jag även dras till tjejer emellanåt, och jag är inte lesbisk eftersom jag oftare fastnar för killar än för tjejer. De flesta skulle väl anta att jag är bisexuell isåfall, men jag skulle inte vilja påstå det själv. Jag känner mig inte bisexuell. Jag känner mig faktiskt straight. Låter det konstigt?

Det jag dras till och blir attraherad av är typiskt manliga attribut. Jag gillar att vara den korta, den feminina. Jag dras till breda axlar, en rockig men avslappnad klädstil, herrdofter, manlighet. Jag dras till personer som har typiskt manliga intressen. (observera nu att jag inte skriver manliga intressen, utan typiskt manliga intressen.) Jag dras till de personer som är duktiga på bilar, som är händiga, dricker öl och vänder huvuden på tjej-tjejer. Jag vill ha en man, en riktig karla-karl! Men för att vara man i mina ögon måste man inte fysiskt vara en man. Tjejer kan också ha alla de egenskaper jag söker, men det är väl inte lika vanligt. Jag har däremot hittat just det där jag söker i Johanna, och hon råkade vara en tjej. Svårare än så är det faktiskt inte!

För att sammanfatta vill jag säga att det inte är det fysiska könet som bestämmer läggningen. Det är det mentala könet som gör en person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0