T-day

Igår var en dag som Joel haft nedräkning till. Han hade en tid med Bo för att diskutera hormonbehandlingen!
Själv satt jag på jobbet och var supernervös och nyfiken på vad som sas..
Men när Joel dök upp med ett leende på läpparna och en påse från apoteket förstod jag att det gått bra. :-)

En enda spruta testosteron 1000 mg kostar drygt tusenlappen, men täcks som tur var av högkostnadsskyddet. Injiceringen måste göras av en professionell inom sjukvården eftersom det ska ske långsamt. Injicering sker i kroppens största muskel, dvs rumpan. Så idag kl. 14 ska Joel få sin första dos av testosteron i arslet! ;-)
Nästa dos blir om 6 veckor, och den tredje 10 veckor efter den andra. Efter dessa tre sprutor ska nya prover tas och en utvärdering göras. Beroende på hur proverna ser ut kan dosen och intervallerna mellan sprutorna ökas eller minskas.

Jag är sjukt nervös men förväntansfull på vad som kommer att förändras och när. När och hur mycket skägg kommer han få? Övrig kroppsbehåring? Muskler? Fettförbränning? Hur mycket kommer brösten minska? När försvinner mensen? Hur kommer det påverka Joels humör? Psyke? Mående? Hur snabbt mörknar rösten? Hur kommer det kännas när den person jag älskat i 7 år förändras radikalt på utsidan?

Jag vet inte vad vi kan vänta oss den närmaste tiden, och jag tror det är det som gör att det känns nervöst.
MEN, jag är samtidigt väldigt glad och peppad på hur det kommer påverka Joels kärlek till sig själv. Även om det kommer bli en jobbig och prövande tid så tror jag att Joel kommer att känna mer harmoni i den han är. Att kropp och själ blir synkade.



9:e februari 2011 - Joels T-day




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0